Všeobecné obchodní podmínky

Definice pojmů

  • Zákazník - Fyzická podnikající nebo právnická osoba, která s Poskytovatelem uzavírá Smlouvu.

  • Poskytovatel – AQE advisors, a.s., zapsána v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl B, vložka 4997.

  • Aplikace - umožňuje vizualizaci rozvojových záměrů/objektů Zákazníka na mapovém podkladu s možností editace a přidávání projektů/objektů. Aplikace slouží i jako nástroj pro participativní řízení s možností vkládání občanských návrhů, hlasování, diskuzí, sledování priorit uživatelů apod.

  • Služba – znamená službu, kterou na základě Smlouvy poskytuje Poskytovatel Zákazníkovi, a která zahrnuje licenci k PinCity, zpřístupnění PinCity formou SaaS, a případné další související služby jako údržba PinCity, nebo servisní služby v rozsahu uvedeném v Popisu Služby, případně ujednaném ve Smlouvě

  • SaaS -  software jako služba

  • Popis Služby – znamená popis funkcionalit PinCity a Služby, který je dostupný pod následujícím odkazem: https://www.pincity.cz/funkce/ Popis Služby může být Poskytovatelem jednostranně měněn, a to včetně úpravy stávajících funkcí, doplnění nových funkcí nebo ukončení stávajících funkcí. O významných změnách bude Poskytovatel Zákazníka předem elektronicky informovat, pokud to bude možné.

  • Uživatel – fyzická osoba, vstupující do Aplikace na subdoméně Zákazníka, mající omezená práva použití Aplikace

  • Pravidla moderace - Aplikace je moderována a řízena Poskytovatelem a Zákazníkem, a za účelem vytvoření produktivního a bezpečného prostředí, kde se lidé mohou zapojit do projektu či se spojit s ostatními bez strachu či komplikací. Software používá (a) ex-post moderační nástroj, kde je veškerý obsah navržený uživateli okamžitě zveřejněn a následně revidován, aby bylo zajištěno dodržení Pravidel moderace PinCity (platná verze je vždy uvedena v zápatí www.Pincity.cz); nebo (b) ex-ante moderační nástroj, kde veškerý obsah musí být schválen moderátory před nahráním na webové stránky Aplikace.

  • Závada - se rozumí reprodukovatelné (tj. Poskytovatelem na základě informací Uživatele simulovatelné) vady v činnosti Software, omezující pouze některé dílčí a jiným způsobem nahraditelné funkce software. Přidané funkční možnosti software se nepovažují za Závadu.

I. Předmět smlouvy

  1. Poskytovatel provozuje PinCity na internetové adrese www.pincity.cz a jejích subdoménách. PinCity je formou Služby poskytována v režimu SaaS Přístup Zákazníka ke Službě je zajištěn pomocí internetového prohlížeče on-line přístupem přes síť Internet. 

  2. Předmětem plnění poskytovatele je poskytování internetové platformy PinCity poskytovatelem zákazníkovi na základě Smlouvy nebo Objednávky o poskytování služeb internetové platformy PinCity uzavřené mezi poskytovatelem a zákazníkem. 

  3. Základní rámec smluvního vztahu vytyčují tyto Všeobecné obchodní podmínky platformy PinCity (dále jen Podmínky).

II. Cena a platební podmínky

  1. Zákazník se zavazuje hradit poskytovateli řádně a včas cenu stanovenou ve Smlouvě nebo v Objednávce.

  2. Je-li Smlouvou nebo Objednávkou objednaná služba na více zúčtovacích období, je poskytovatel oprávněn vystavit fakturu předem tak, aby cena byla zaplacena ještě před započetím příslušného období. Nebude-li cena řádně a včas zaplacena, je poskytovatel oprávněn pozdržet své plnění až do úplného uhrazení vyúčtované částky.

  3. Je-li Smlouvou nebo Objednávkou objednaná služba jednorázová, je poskytovatel oprávněn vystavit fakturu za takové plnění po dokončení předmětu plnění.

  4. Splatnost faktur se sjednává v délce 30 dnů od vystavení faktury poskytovatelem.

III. Trvání smlouvy

  1. Smlouva nebo Objednávka se uzavírá na dobu, která je v ní uvedená.

  2. Není-li ve Smlouvě nebo v Objednávce uvedeno jinak, platí, že začátkem doby plnění je první den měsíce následujícího po uzavření Smlouvy nebo potvrzení Objednávky, dobou plnění je 1 rok. Uplatní se automatické prodloužení dle čl. III odst. 3 Podmínek a interval platby je jednoletý.

  3. Pokud kterákoliv smluvní strana neoznámí u opakujícího se plnění objednaného na více zúčtovacích období druhé smluvní straně, že trvá na ukončení příslušného plnění, a to nejpozději 2 měsíce před datem ukončení poskytování služeb dle Smlouvy nebo Objednávky, po uplynutí doby poskytování plnění se poskytování plnění automaticky prodlužuje o jeden rok. Takové prodloužení doby trvání se použije i opakovaně.

IV. Práva a povinnosti poskytovatele

  1. Poskytovatel je oprávněn bezodkladně omezit nebo i zastavit poskytování služeb v případech, kdy jsou služby Zákazníkem užívány v rozporu s dobrými mravy, platnými právními předpisy, smluvními dokumenty nebo s podmínkami jiných nenahraditelných dodavatelů služeb. Poskytovatel je oprávněn odmítnout nebo pozastavit plnění předmětu Smlouvy výslovně také na dobu, kdy vůči němu Zákazník neplní své závazky. 

V. Povinnosti a odpovědnost uživatele

  1. Zákazník se zavazuje užívat platformu PinCity v souladu se Smlouvou, Objednávkou, těmito Podmínkami a platným právním řádem.

  2. Zákazník odpovídá za obsah a data zveřejněná na webu s využitím Služby PinCity, kterou se zavazuje užívat pouze v souladu s platnými právními předpisy České republiky, Evropské unie, mezinárodními smlouvami, jimiž je Česká republika vázána, a v souladu s dobrými mravy.

  3. Zákazník bere na vědomí, že pravidla komunikace a způsobu vystupování Uživatelů jsou upraveny v Pravidlech Moderace, uvedených na příslušných zákaznických subdoménách.

  4. Uživatel je povinen užívat software řádně, nesnažit se získat neoprávněný přístup na server nebo ke zdrojovému kódu.

  5. Uživatel je povinen neprodleně informovat Poskytovatele a sdělit mu všechny relevantní požadované informace související se Závadou, aby umožnil Poskytovateli Závadu identifikovat a odstranit.

VI. Odpovědnost za škodu, vyloučení odpovědnosti

  1. Poskytovatel neodpovídá za vady ani škody způsobené vadami nebo jejími chybnými výstupy, pokud byly způsobeny Zákazníkem, třetími osobami nebo okolnostmi vylučujícími odpovědnost.

  2. Poskytovatel neodpovídá za porušení závazků způsobené vyšší mocí, tj. okolnostmi nastalými nezávisle na vůli smluvních stran, které nebylo možno ani s vynaložením veškerého možného úsilí odvrátit a jsou objektivně neodvratitelnou náhodou.

  3. Vyšší moc zahrnuje skutečnosti, které nemohou účastníci ovlivnit, a které vylučují odpovědnost. Mezi tyto skutečnosti patří zejména:

    1. válečný stav,

    2. zákonná omezení zahrnující některou z částí služby PinCity,

    3. živelná pohroma,

    4. další skutečnosti, které Poskytovatel nebyl schopen důvodně předpokládat, nebo při přiměřeném úsilí ovlivnit a které brání naplnění uzavřené smlouvy.

  4. O vzniku okolností vylučujících odpovědnost je Poskytovatel povinen informovat Zákazníka bez zbytečného odkladu na webových stránkách www.pincity.cznebo na kontaktní e-mail Zákazníka. 

  5. Pokud není výslovně stanoveno jinak, strany nebudou hradit jedna druhé náhradu:

    1. ušlého zisku, který vznikne v souvislosti s plněním smlouvy; to neplatí, pokud škoda vznikne v důsledku jednání založeného na podvodném jednání, úmyslu nebo hrubé nedbalosti odpovědné strany;

    2. a škody, která vznikne v souvislosti s objednávkou vystavenou ústně.

VII. Ochrana osobních údajů

  1. Poskytovatel může zpracovávat osobní údaje Uživatelů v souvislosti s plněním Smlouvy. Poskytovatel bude takové osobní údaje zpracovávat zejména pro účely plnění Smlouvy.

  2. K zajištění ochrany osobních údajů se poskytovatel zavazuje

    1. zpracovávat osobní údaje pouze na základě doložených pokynů uživatele, včetně v otázkách předání osobních údajů do třetí země nebo mezinárodní organizaci, pokud mu toto zpracování již neukládají právo Unie nebo členského státu, které se na poskytovatele vztahuje; v takovém případě poskytovatel uživatele informuje o tomto právním požadavku před zpracováním, ledaže by tyto právní předpisy toto informování zakazovaly z důležitých důvodů veřejného zájmu,

    2. zajistit, aby se osoby oprávněné zpracovávat osobní údaje zavázaly k mlčenlivosti nebo aby se na ně vztahovala zákonná povinnost mlčenlivosti; tato povinnost mlčenlivosti musí trvat i po skončení smluvního vztahu mezi zpracovatelem a osobou oprávněnou zpracovávat osobní údaje,

    3. přijmout všechna opatření požadovaná podle článku 32 GDPR, tedy s přihlédnutím ke stavu techniky, nákladům na provedení, povaze, rozsahu, kontextu a účelům zpracování i k různě pravděpodobným a různě závažným rizikům pro práva a svobody fyzických osob, provést vhodná technická a organizační opatření, aby zajistil úroveň zabezpečení odpovídající danému riziku, případně včetně:

    • pseudonymizace a šifrování osobních údajů,

    • schopnosti zajistit neustálou důvěrnost, integritu, dostupnost a odolnost systémů a služeb zpracování,

    • schopnosti obnovit dostupnost osobních údajů a přístup k nim včas v případě fyzických či technických incidentů,

    • procesu pravidelného testování, posuzování a hodnocení účinnosti zavedených technických a organizačních opatření pro zajištění bezpečnosti zpracování;

při posuzování vhodné úrovně bezpečnosti se zohlední zejména rizika, která představuje zpracování, zejména náhodné nebo protiprávní zničení, ztráta, pozměňování, neoprávněné zpřístupnění předávaných, uložených nebo jinak zpracovávaných osobních údajů, nebo neoprávněný přístup k nim,

    1. zohlednit povahu zpracování, být uživateli nápomocen prostřednictvím vhodných technických a organizačních opatření, pro:

  • splnění uživatelovy povinnosti reagovat na žádosti o výkon práv subjektu údajů,

  • zabezpečení zpracování osobních údajů,

  • ohlašování případů porušení zabezpečení osobních údajů dozorovému úřadu,

  • oznamování případů porušení zabezpečení osobních údajů subjektu údajů, a případně také při

  • posouzení vlivu na ochranu osobních údajů,

  • předchozích konzultacích před zpracováním s dozorovým úřadem,

    1. v souladu s rozhodnutím uživatele všechny osobní údaje buď vymazat, nebo je vrátit uživateli po ukončení poskytování služeb spojených se zpracováním, a vymazat existující kopie, pokud právo Unie nebo členského státu nepožaduje uložení daných osobních údajů,

    2. poskytnout uživateli veškeré informace potřebné k doložení toho, že byly splněny povinnosti stanovené v tomto článku, a umožnit audity, včetně inspekcí, prováděné uživatelem nebo jiným auditorem, kterého uživatel pověřil, a k těmto auditům přispět.

  1. Poskytovatel poskytuje uživateli tyto dodatečné záruky, pokud jde o zavedení vhodných technických a organizačních opatření, aby zpracování splňovalo požadavky GDPR.

IX. Přechodná a závěrečná ustanovení

  1. Pokud si Zákazník a Poskytovatel ve Smlouvě nedohodli odchylná ujednání, řídí se veškeré obchodní vztahy mezi Poskytovatelem a Zákazníkem těmito Všeobecnými obchodními podmínkami. Příslušná ustanovení autorského zákona a dalších právních předpisů upravující užívání počítačových programů a databází a sankce za jejich nelegální užívání nejsou smlouvou a těmito VOP dotčena.

  2. V případě, že některé ustanovení těchto VOP se stane neúčinným, zůstávají ostatní ustanovení účinná. Zákazník a poskytovatel se zavazují nahradit neprodleně neúčinné ustanovení takovým ustanovením, které se nejvíce blíží k hospodářskému účelu sledovaného neúčinným ustanovením, a to písemným dodatkem.

  3. Uzavřené smlouvy jsou Poskytovatelem archivovány v elektronické podobě. Jazykem komunikace mezi poskytovatelem a uživatelem a jazykem smlouvy je český jazyk.

  4. Tyto VOP včetně dalších právních vztahů zde neupravených na tyto všeobecné obchodní podmínky odkazující se řídí výlučně českým právem, konkrétně ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, zák. č. 121/2000 Sb., autorský zákon, a to ve vztahu ke všem, i zahraničním uživatelům a je dána výlučná příslušnost českých soudů.

  5. Každá ze stran má povinnost bez prodlení informovat druhou stranu o všech skutečnostech neuvedených ve smlouvě, které mohou mít vliv na plnění závazků ze Smlouvy.

  6. Zákazník není oprávněn převádět svá práva a povinnosti dle Smlouvy, ať již z části nebo jako celek, bez předchozího písemného souhlasu poskytovatele. Poskytovatel se zavazuje, že takový souhlas nebude bezdůvodně odepřen.

  7. Poskytovatel je oprávněn jednostranně měnit Podmínky nebo jejich část při změně technických, provozních, obchodních či organizačních podmínek na své straně nebo při změnách na trhu, a to v celém rozsahu. O všech změnách bude uživatel informován písemně nebo elektronickými prostředky s využitím údajů poskytnutých uživatelem, a to nejméně měsíc před nabytím účinnosti těchto změn. V případě, že Zákazník s novými Podmínkami nebude souhlasit, je oprávněn tuto smlouvu vypovědět s měsíční výpovědní dobou. V případě, že uživatel smlouvu nevypoví, má se za to, že se změnou souhlasí.